I en mindre familieejet produktionsvirksomhed, var der gennemført generationsskifte og stifteren var stadig engageret i bestyrelsen.
Virksomheden oplevede et markant tab af omsætning og markedsandele ifm. finanskrisen, og var ikke siden kommet tilbage på samme niveau.
Ledelsen manglede et eksternt, kritisk blik på virksomheden og havde på forhånd et specifikt ønske om input til en salgsstrategi.
Dewelloop gennemførte et større research- og analysearbejde som forberedelse til en ”strategi-camp”. Ejerskab og nøglemedarbejdere fik 2 dage dybt inde i en nordjysk plantage uden mobildækning og lige dele fakta, inspiration, best cases og kritiske/provokerende spørgsmål.
På baggrund af analysearbejdet og strategi-campen, blev der udarbejdet en ny strategi med 4 must-win-battles som pejlemærker.
Dewelloop har efterfølgende arbejdet med den praktiske implementering af strategien, og gennemført en komplet reorganisering, nye arbejdsgange i produktionen, rekruttering af salgschef mv.
Det har været et omfattende forløb med nye IT-systemer, nyt produktionsapparat, gennemgang af kalkulationer og indkøbsaftaler, og motivation af personalegruppen.
Et af de meget tydelige resultater af processen var en 4-dobling af ordrebeholdningen over en periode på halvandet år.