Salget

Hvordan møder din virksomhed kunderne – og hvordan oplever kunderne dette møde? Vi udfordrer Jeres salgsproces, og hjælper med at identificere forbedringspotentialer. Et godt salg indebærer at begge parter er tilfredse. Det handler derfor ikke om at “prakke” kunderne noget på, efter mantraet; “Mersalg – Mersalg – Mersalg!”

Fakta er dog, at alt for få virksomheder formår at vække kundens tillid. Det påvirker kundens opfattelse af virksomhedens serviceniveau, og medfører tabt omsætning. Alle medarbejdere der i større eller mindre grad har kundekontakt – er sælgere. Kunsten er at påtage sig dette ansvar med nærvær, indlevelse og ægte interesse for kunden.

Til at understøtte den praktiske træning, anvender Dewelloop en række konkrete målinger indenfor adfærd, kompetencer og kognitive evner. Vi er dansk forhandler af Extended DISC personprofiler, Sales Assessment, Kognitiv test og 360 graders analyse. Vi har opnået bemærkelsesværdige resultater, som vi gerne fortæller mere om på et møde. Ring gerne for yderligere info, eller få et kort overblik her.

LMO revision

Min første tanke da jeg blev spurgt om jeg ville deltage på dette forløb var om jeg nu skulle trænes i telekanvas. Den slags kurser har jeg deltaget på mange gange og aldrig haft følelsen af at det sådan rigtig flytter mig. Jeg har dog en stor interesse for salg og synes at kommunikation og interaktion mellem mennesker er rigtig spændende og var derfor nysgerrig på om dette forløb mon kunne rykke mig.

Vi startede op med en samlet dag hvor vi blev beriget med noget teori omkring salg og kommunikation krydret med personlige erfaringer fra de to kompetente undervisere. På denne dag blev vi også parret med en Buddy som vi undervejs i forløbet skulle sparre med. Denne første dag skabte et godt fundament for det videre forløb med individuel sparring ligesom vi også i slutningen af dagen skulle nedskrive nogle mål omring hvad vi ville have ud af dette forløb og hvad der hver især var udfordringer hos os.  

Jeg er gået ind til dette forløb med et meget åbent sind og jeg har allerede nu flyttet mig rigtigt meget. Jeg føler jeg bliver mødt der hvor jeg er og får sparring på konkrete problemstillinger fra min hverdag. Det udvider min horisont og Dewelloops tilgang til hvordan der arbejdes med tingene er meget udbytterigt med en god blanding af teori, personlig erfaringer og en oprigtig interesse i de mennesker der arbejdes med. Det føles ikke som om det er et koncept men derimod en oprigtig lyst og evne til at gøre en forskel for de mennesker der arbejdes med. 

Konkret har det betydet for mig at jeg er blevet bedre til at kommunikere både med kolleger og chefer. Jeg er blevet mere opmærksom på min personprofil kontra andre profiler i forhold til kommunikation og samarbejde. Jeg har nemmere ved at gennemskue situationer/kunder mv på baggrund af den viden, ligesom jeg er mere bevidst om virkemidler/kropssprog i mit arbejde omkring salg og kunder. Forløbet flytter mig personligt på rigtig mange fronter men det kan også mærkes på bundlinien i LMO, da jeg gennem mere målrettet arbejde med salg og sparringen med Dewelloop, har fået flere nye og store kunder i hus.

Anette Finderup
Økonomikonsulent